Migrationsverket logotyp

Boka tid innan du besöker oss

Om du ska besöka Migrationsverket ska du i många fall boka tid i vår tidsbokning.

Med anled­ning av coro­na­vi­ruset

För att minska smittspridning gör vi en del förändringar i vår service:

Innan du bokar en tid ska du

  • läsa igenom listan nedan och klicka i vad du vill göra under ditt besök
  • läsa informationen som beskriver vad den bokade tiden innebär och vad du behöver ha med dig till ditt besök
  • välja vilken ort du vill besöka
  • välja det antal personer besöket gäller
  • godkänna Migrationsverkets användarvillkor
  • klicka på "Fortsätt".

Fyll sedan i dina uppgifter och följ instruktionerna. Om det inte finns lediga tider på en ort kan du prova igen lite senare. Vi lägger regelbundet ut nya tider.

När du har bokat en tid får du ett bekräftelsemejl. Kommer det inget mejl till din inkorg kan du titta i din skräppost om mejlet har hamnat där.

Om du har ett ärende hos Migrationsverket som inte finns med i listan kan du i första hand söka information på vår webbplats. Du kan även kontakta oss via mejl, telefon eller besöka något av våra servicecenter för att få hjälp med ditt ärende.

Här hittar du adresser och öppettider till våra kontor

Ändringar för dig som vill boka tid

På grund av coronaviruset har vi ändrade rutiner för möjligheten att boka tid hos oss. Vad som gäller för tidsbokningen är olika beroende på var du bor. Läs därför mer om vad som gäller för dig på din ortssida innan du bokar en tid.

Läs mer på din ortssida vad som gäller för dig

Boka ditt besök

$obj.get('question', $obj)




Om du har en tid som du inte kan komma på är det bra om du avbokar den så snart som möjligt så att någon annan kan få den.

Sidan senast uppdaterad: 2020-07-15

Fick du hjälp av informationen på den här sidan?