Boka tid för att besöka oss

Om du ska besöka Migrationsverket behöver du ofta boka en tid först. Här hittar du information om hur du bokar tid för ditt besök och hur du ombokar eller avbokar din tid.

Du som har ett pågående ärende kommer i de flesta fall få en uppmaning från Migrationsverket via mejl eller brev när du ska boka tid för att utföra ett specifikt ärende.

Möjligt att boka tid hos Statens servicecenter

Statens servicecenter tar stegvis över arbetet med att fotografera och ta fingeravtryck, genomföra dokumentkontroll samt lämna ut främlingspass och resedokument. Du bokar tid på Min sida och där kan du se alla kontor där det går att boka tid. Under oktober och november kan du välja om du vill boka tid hos Migrationsverkets eller hos Statens servicecenter.

Boka tid på Min sida

För att boka en tid behöver du logga in på Min sida. Även du som inte har en pågående ansökan eller ett konto på Min sida sedan tidigare kan boka tid. Du behöver då skapa ett konto.

Det här kan du boka tid för på Min sida:

  • göra en dokumentkontroll (visa upp pass, nationellt id-kort eller EG/EU-uppehållstillståndskort)
  • lämna fingeravtryck och bli fotograferad
  • slutföra ansökan om uppehållstillstånd för besök
  • hämta främlingspass eller resedokument.

Om du har ett annat ärende ska du i första hand söka information på vår webbplats. Du kan även kontakta oss via mejl eller telefon, eller besöka oss utan att boka tid.

Kontakta oss

Logga in på Min sida

Min sida

Genom att logga in accepterar du användarvillkoren

Så loggar du in i våra e-tjänster

Omboka eller avboka tid

Om du har en tid som du inte kan komma på ska du avboka den så snart som möjligt så att någon annan kan få tiden. Du kan också ändra tiden. För att avboka eller ändra din tid ska du logga in på Min sida.

Efter att du har bokat, ombokat eller avbokat en tid

När du har bokat, ombokat eller avbokat en tid får du ett bekräftelsemejl. Om det inte kommer något mejl till din inkorg kan du titta i din skräppost om mejlet har hamnat där.