Sociala medier

Migrationsverkets finns på internet för att ge dig som är intresserad av migrationsfrågor en möjlighet att ta del av information och nyheter.

Facebook

Migrationsverket finns på Facebook för att förklara myndighetens uppdrag, dela kunskap om migrationen till Sverige och för att svara på allmänhetens frågor om vårt uppdrag. Ibland bjuder Migrationsverket in till chattar med experter från myndigheten.

Länk till Migrationsverkets Facebook-sidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Facebook - MIG Talks

MIG Talks är en kommunikationssatsning för att främja kunskap om migrationen till Sverige. Följ och delta i MIG Talks på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

LinkedIn

Migrationsverket ser LinkedIn som en kanal för att berätta om myndigheten som arbetsgivare och arbetsplats. Du kan följa oss på LinkedInlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

LinkedIn - Asyl-, migrations- och integrationsfonden

​EU:s Asyl-, migrations- och integrationsfond (AMIF) berättar om fondens arbete och medfinansierade projekt på sin LinkedIn-sida. Länk till AMIF:s LinkedIn-sidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Twitter

H​är skriver Migrationsverket om aktuella saker eller ger verkets syn på en pågående debatt.

Länk till Migrationsverkets Twitterkontolänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Även Migrationsverkets presschef Fredrik Bengtssonlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster har ett Twitterkonto.

Twitter - Asyl-, migrations- och integrationsfonden

​EU:s Asyl-, migrations- och integrationsfond (AMIF) berättar om fondens arbete och medfinansierade projekt på sitt Twitterkonto. Länk till AMIF:s Twitterkontolänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.  

Youtube

På Youtube visas filmer på flera olika språk som beskriver de olika stegen i asylprocessen. En film handlar till exempel om hur det går till vid asylutredningen.

Länk till Migrationsverkets Youtubekanal.​länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vad gäller på våra sociala medier?

Gör gärna egna inlägg och skriv kommentarer till våra inlägg. Vi svarar på frågor och kommentarer under arbetstid på vardagar, men vi svarar inte på enskilda ärenden eller andra frågor som rör enskilda personer. Har du personliga frågor eller frågor om ditt ärende hänvisar vi till våra e-tjänster, e-post eller telefon.

Inlägg ska hållas till sakfrågan och hålla en god ton. Visa eventuella debattmotståndare respekt. Vi raderar inget av det som skrivs av dig eller någon annan, med undantag för aktiviteter på sidan som: 

  • bryter mot svensk lag eller mot det sociala mediets regler.
  • innehåller känsliga personuppgifter eller är stötande, uppviglande eller kränker enskildas personliga integritet.
  • saknar relevans för sidans ämne.
  • anses vara spam. Spam är när samma typ av inlägg återkommer med hög frekvens från en eller ett fåtal avsändare.
  • kommer från en uppenbart falsk avsändare (till exempel med påhittat namn).
  • är huvudsakligen ett reklambudskap i marknadsföringssyfte från annan organisation än Migrationsverket.

Upprepade brott mot dessa regler kan leda till blockering av funktioner eller åtkomst till sidan.

Om du ser något som bryter mot dessa regler får du gärna kontakta oss genom att skicka ett direktmeddelande till oss eller genom att anmäla det med hjälp av det sociala mediets egna funktioner.

Det som skrivs på Migrationsverkets sociala medier kan bli allmän handling. Lämna aldrig ut personlig information som personnummer eller annat som berör enskilt ärende här, kontakta oss istället per e-post eller på telefon för personlig service.

Om någon annan än Migrationsverket eller våra experter i tjänst svarar på en fråga tar vi inte ansvar för det inlägget.

Senast uppdaterad: 22 februari 2017

Fick du hjälp av informationen på den här sidan?