Ring oss

När du ringer till Migrationsverket kan du välja att få prata med vårt kontaktcenter eller vår växel. Kontaktcenter svarar både på frågor i pågående ärenden och på allmänna frågor. Växeln kopplar ditt samtal till rätt person eller avdelning för din fråga.

Telefonnummer

Tele­fon­tider

Kontaktcenter: måndag–fredag 09.00–15.00

Växeln: måndag–fredag 08.00–16.00

När är det bäst att ringa till oss?

Det är många som ringer till oss och vid en del tider kan det vara svårare att nå oss.

Tabellen visar vilka tider det är lättare att nå oss och vilka tider det är många som ringer.

09.00–10.15

Svårast att nå oss

10.15–11.15

Lättare att nå oss

11.15–13.00

Svårare att nå oss

13.00–14.30

Lättare att nå oss

14.30–15.00

Svårare att nå oss

Avvi­kande tele­fon­tider 2022

Tors 26 maj (Kristi himmelsfärd), stängt
Fre 27 maj 09.00–11.00 (endast växeln öppen)
Mån 6 juni (nationaldagen), stängt
Fre 24 juni (midsommar), stängt
Fre 4 november 09.00–11.00
Fre 23 december 09.00–11.00
Mån 26 dec (annandag jul), stängt

För dig som har en funk­tions­ned­sätt­ning

Du kan få stöd genom att ringa oss via

Bildtelefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som vill ha teckenspråkstolk)
Texttelefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som använder en texttelefon)
Teletal Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som vill ha talstöd och minnesstöd)

Sidan senast uppdaterad: