Ring oss

När du ringer till Migrationsverket kan du välja att få prata med vårt kontaktcenter eller vår växel. Kontaktcenter svarar både på frågor i pågående ärenden och på allmänna frågor. Växeln kopplar ditt samtal till rätt person eller avdelning för din fråga.

Telefonnummer

Tele­fon­tider

Kontaktcenter: måndag–fredag 09.00–15.00

Växeln: måndag–fredag 09.00–15.00

När är det bäst att ringa till oss?

Det är många som ringer till oss och vid en del tider kan det vara svårare att nå oss.

Tabellen visar vilka tider det är lättare att nå oss och vilka tider det är många som ringer.

09.00–10.15

Svårast att nå oss

10.15–11.15

Lättare att nå oss

11.15–13.00

Svårare att nå oss

13.00–14.30

Lättare att nå oss

14.30–15.00

Svårare att nå oss

För dig som har en funk­tions­ned­sätt­ning

Du kan få stöd genom att ringa oss via

Bildtelefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som vill ha teckenspråkstolk)
Texttelefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som använder en texttelefon)
Teletal Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som vill ha talstöd och minnesstöd)

EU-flagga - Medfinansieras av Europeiska unionen

Projekt ska öka andelen besva­rade tele­fon­samtal

Den 1 april 2023 startades projektet ”Förbättrad service – Kontaktcenter”. I projektet ska man stärka resurserna inom kontaktcenters telefonservice, med målet att öka andelen besvarade telefonsamtal. Projektet finansieras av EU:s Asyl-,migrations-och integrationsfond (AMIF).

Läs mer om projektet Förbättrad service KC

Sidan senast uppdaterad: