Göteborg – Servicecenter

Ändringar för Göte­borgs service­center med anled­ning av coro­na­vi­ruset

Undvik att besöka oss i den mån det går och kontakta oss i första hand via mejl, telefon eller någon av våra e-tjänster. Om du behöver besöka oss är du välkommen om du är helt frisk. Har du minsta förkylningssymtom – stanna hemma.

Migrationsverket följer Folkhälsomyndighetens råd för att begränsa smittspridning av covid-19. Som besökare är det mycket viktigt att du följer anvisningarna som gäller på plats.

  • Om du ska hämta främlingspass/resedokument eller lämna fingeravtryck och bli fotograferad för ditt uppehållstillståndskort måste du ha en bokad tid.
  • Om du ska ansöka om främlingspass/resedokument eller uppehållstillstånd för besök hänvisar vi i första hand till e-tjänsten.
  • Du kan inte boka tid för att hämta ditt LMA-kort. Du kommer istället att få ditt LMA-kort hemskickat.
  • Du kan inte boka tid för att ansöka om särskilt bidrag. Om du vill ansöka om särskilt bidrag ska du fylla i ansökan om särskilt bidrag och lämna den i brevlådan utanför servicecentret eller posta din ansökan till: Mottagningsenheten, Box 1087, 405 23 Göteborg.

Besöksadress

Vestagatan 2

Göteborg

Öppettider

Drop-in:;Måndag 08.30–11.00;Tisdag 08.30–11.00;Onsdag 08.30–11.00;Torsdag 08.30–11.00;Fredag 08.30–11.00; ;Bokade besök:;Måndag 08.30–15.00;Tisdag 08.30–15.00;Onsdag 08.30–15.00;Torsdag 08.30–15.00;Fredag 08.30–15.00;

Särskilda öppettider under året

Andra kontor på orten

Bokningsbara ärenden

  • Ansöka om främlingspass/resedokument
  • Slutföra ansökan om uppehållstillstånd för besök
  • Hämta främlingspass/resedokument
  • Lämna fingeravtryck och bli fotograferad

Gå till bokningssidan för att boka tid för ditt besök

Typ av kontor

  • Mottagningsärenden
  • Servicecenter
  • Tillståndsärenden

Här kan du lämna in ansökningar och få hjälp med frågor under tiden du väntar på ett beslut.