Ring oss
När du ringer till Migrationsverket kan du välja att få prata med vårt kontaktcenter eller vår växel. Kontaktcenter svarar både på frågor i pågående ärenden och på allmänna frågor. Växeln kopplar ditt samtal till rätt person eller avdelning för din fråga.
Telefonnummer
Telefontider
Kontaktcenter: måndag–fredag 09.00–15.00
Växeln: måndag–fredag 09.00–15.00
Det är många som ringer till oss och vid en del tider kan det vara svårare att nå oss.
Tabellen visar vilka tider det är lättare att nå oss och vilka tider det är många som ringer.
09.00–10.15
Svårast att nå oss
10.15–11.15
Lättare att nå oss
11.15–13.00
Svårare att nå oss
13.00–14.30
Lättare att nå oss
14.30–15.00
Svårare att nå oss
Avvikande öppettider under 2024
Stängt 2024
Måndag 1 januari (Nyårsdagen)
Fredag 29 mars (Långfredagen)
Måndag 1 april (Annandag påsk)
Onsdag 1 maj (Första maj)
Torsdag 9 maj (Kristi himmelfärdsdag)
Torsdag 6 juni (Sveriges nationaldag)
Fredag 21 juni (Midsommarafton)
Tisdag 24 december (Julafton)
Onsdag 25 december (Juldagen)
Torsdag 26 december (Annandag jul)
Tisdag 31 december (Nyårsafton)
Särskilda öppettider telefon
Torsdag 28 mars (Skärtorsdag): 09.00–13.00
Tisdag 30 april (Valborgsmässoafton): 09.00–13.00
Fredag 1 november (Alla helgons afton): 09.00–11.00
För dig som har en funktionsnedsättning
Du kan få stöd genom att ringa oss via
Bildtelefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som vill ha teckenspråkstolk)
Texttelefoni Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som använder en texttelefon)
Teletal Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (för dig som vill ha talstöd och minnesstöd)
Projekt ska öka andelen besvarade telefonsamtal
Den 1 april 2023 startades projektet ”Förbättrad service – Kontaktcenter”. I projektet ska man stärka resurserna inom kontaktcenters telefonservice, med målet att öka andelen besvarade telefonsamtal. Projektet finansieras av EU:s Asyl-,migrations-och integrationsfond (AMIF).