Webbseminarium om att rekrytera internationell högkvalificerad arbetskraft

Torsdagen den 25 januari klockan 11.00 –12.00 arrangerar Migrationsverket ett webbseminarium om att rekrytera internationell högkvalificerad arbetskraft. Välkommen att delta!

Inom kort inför Migrationsverket ett nytt sätt att sortera ansökningar om arbetstillstånd, där service till arbetsgivare som rekryterar högkvalificerad arbetskraft ska prioriteras och få snabb hantering.

Med anledning av detta bjuder vi in till ett webbseminarium den 25 januari. Deltar i seminariet gör olika representanter från Migrationsverket, däribland generaldirektör Maria Mindhammar, regiondirektör Fredrik Bengtsson, sektionschef Hanna Geurtsen samt informatörer för arbetstillstånd. Tillsammans kommer vi att lyfta och svara på vanliga frågor från arbetsgivare.

Har du frågor som du vill ha svar på under seminariet? Då kan du mejla dem i förväg, så kommer vi att besvara några av dem under seminariets gång.

Mejla din fråga till: norrkoping-arbetstillstandsenheten-certifiering-fragor@migrationsverket.se
Märk mejlet med ”Fråga till webbseminariet 25/1”.

Så hittar du till webb­se­mi­na­riet

Vad? Webbseminarium om att rekrytera internationell högkvalificerad arbetskraft
När? Torsdagen den 25 januari kl 11.00 –12.00
Hur? Här hittar du sidan där seminariet kommer att sändas Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan också se seminariet i spelaren här nedan.